Műszaki meghibásodás érintette az Országos Mentőszolgálat informatikai rendszerét


Kedden, a délutáni órákban az OMSZ rendszerén kívüli infokommunikációs szolgáltatónál bekövetkezett meghibásodás kapcsán a mentésirányítási informatikai rendszer működésében komoly fennakadás történt. Az ilyen helyzetekre érvényes protokollnak megfelelően a mentőszolgálat rendszerei a lehető leghamarabb átálltak a tartalék, vagyis analóg, EDR rádiós kapcsolattartásra és papíralapú dokumentációra támaszkodó működésre. A mentésirányítók a legsürgősebb eseteket minden eszközzel prioritásként kezelték, ugyanakkor az alacsonyabb sürgősségi szintű mentőfeladatok (pl. kórházak közötti betegszállítások) végrehajtása lelassult. A műszaki hibát és annak más rendszerelemeket érintő következményeit az illetékes szakemberek az esti órákra elhárították, a normális működés az ország valamennyi mentésirányító központjában helyreállt. Köszönjük a lakosság, a hosszabb várakozással ellátott betegek és hozzátartozóik türelmét, valamint köszönjük a mentésirányító és kivonuló szolgálatot ellátó bajtàrsaink, továbbá a hiba elhárítását végző informatikus bajtársaink összefogását és helytállását ebben a rendkívüli helyzetben, melynek megoldása sokuktól komoly erőfeszítést és pluszmunkát igényelt. A meghibásodás okainak elemzése megkezdődött annak érdekében, hogy a jövőben hasonló eset ne forduljon elő.

Országos Mentőszolgálat
Kommunikációs és PR Osztály

A hozzászólások nem elérhetőek.